Innehållet på den här sidan är marknadsföring
Klagomål
Vi gör allt vi kan för att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder och vill gärna få återkoppling.
Om du är missnöjd med den service du mottar eller andra förhållanden kopplade till din investering hos SKAGEN Fonder vill vi gärna veta det, så att vi kan bli bättre. Du kan kontakta kundservice på 0200-112260 eller kundservice@skagenfonder.se.
Om du inte är nöjd med SKAGENs svar på ditt klagomål kan du ta saken vidare till Allmänna Reklamationsnämnden (Sverige) eller Försäkrings- och Finansrådgivningen (Finland) för uttalande.
Vi rekommenderar också att man kontaktar Konsumenternas Bank- och Finansbyrå som kan ge råd om rättigheter med mera. Alla andelsägare, oavsett vilket land man kommer ifrån, kan också vända sig till den norska finansiella reklamationsnämnden Finansklagenemnda.
För att Allmänna Reklamationsnämnden (Sverige) eller Försäkrings- och Finansrådgivningen (Finland) och Finansklagenemnda ska ta upp och behandla en eventuell tvist, måste klagomålet först skickas till SKAGEN, som måste få en rimlig frist att svara. Därefter kan du skriva ditt klagomål till Finansklagenemnda, Försäkrings- och Finansrådgivningen eller Allmänna Reklamationsnämnden där det framgår vad fallet gäller och vilket utfall du förväntar av klagomålet.
Postadresser:
Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 STOCKHOLM
FINE Försäkrings- och finansrådgivning, Porkalagatan 1, 00180 HELSINGFORS
Finansklagenemnda Postboks 53, Skøyen 0212 Oslo Norway
Telefon: +47 23 13 19 60
EU-kommissionens klagomålsportal online
Du kan också överklaga till EU-kommissionens klagomål online. Detta är särskilt relevant om du är bosatt i ett annat EU-land. I formuläret blir du ombedd att fylla i SKAGENs e-postadress (näringsidkaren), använd då legal@skagenfondene.no.